Lees hier hoe KITS en KLAP het verschil maken voor je collega’s en hun leerlingen:
“Klap is ideaal om te differentiëren in de klas. Actualiteit op maat van het kind. Korte artikels en dossiers die aansluiten bij de leefwereld van het kind. Lees- en spreekbevordering , verrijking van de woordenschat en aanzet tot klasgesprekjes.”
- Juf Nancy, vierde leerjaar - GBS Oostduinkerke
“Klap, een frisse kijk op de wereld: krachtig, up to date, praktisch en meteen inzetbaar!”
- Juf Audrey en juf Vicky - BuBaO De KIM & De SAM in Deerlijk
“Ik raad KITS aan elke collega aan. Met KITS openen we de ramen naar de wereld!
Ik zie elk jaar weer hoe mijn leerlingen op het vlak van Leren leren groeien dankzij KITS, van het markeren van bijna elk woordje in het begin tot het gericht aanduiden van de kapstokwoorden later in het jaar. Spreken, wetenschap, actualiteit… het komt allemaal aan bod via de KITS krant. Zelfs leerlingen met dyslexie kunnen dankzij differentiatie volledig meedraaien en de hele krant lezen.”
- Meester Geert, 5de leerjaar - GBS Oostduinkerke
Lees nu ook het uitgebreidere blogartikel met meester Geert en ontdek hoe hij KITS in zijn klas inzet.
“Een goede samenvatting van wat de krant voor ons als school betekent: KLAP of KITS lezen: snel en fijn, altijd up-to-date voor groot of klein!"
- Benedikt De Leeuw, leerkracht Nederlands 1ste graad - Sint-Martinusscholen, Herk-de-Stad
“We bieden met Kits een ruime keuze aan bij de leerlingen om aan de slag te gaan met de actualiteit. Ondertussen oefenen ze extra hard op leesbegrip en bespreken ze de onderdelen van een krantenartikel. Omdat de artikels op maat gemaakt zijn van leerlingen en omdat ze aansluiten bij hun leefwereld en interesses, ervaren we dat de leerlingen nieuwsgierig zijn.”
- Imani Demarée, 1ste graad B-stroom, MMI Kortemark
“Hiervoor gebruiken we heel graag Klap in het eerste jaar, en Kits in het tweede jaar: De opbouw van beide kranten is duidelijk en overzichtelijk, er is geen overload aan info waarin onze leerlingen zouden verdrinken. We gebruiken de magazines ook in het kader van het uitbreiden van de woordenschat, zoekend en begrijpend lezen ... kortom de magazines zijn veelzijdig in te zetten. Ze zijn ook helemaal niet kinderachtig, een euvel waarop we vaak stuiten bij materiaal voor laaggeletterde leerlingen. Klassetips en Ideeënwijzer zijn ook heel erg ingebed in ons lesgebeuren.”
- Janina De Wael, leerkracht Nederlands OKAN - Toren van Babel, Gent
Leerlooierstraat 6
4871 EN Etten-Leur
Nederland
+31 (0)76 205 01 00
service@schoolsupport.nl