| |||||||||||
(klik voor een vergroting) | |||||||||||
De onderzoekende houding ontwikkelen en stimulerenIn dit boek gaat het niet om het maken van wetenschappers, maar om het stimuleren van de interne onderzoeker in een wereld die blijft verwonderen. Ieder kind bekijkt de wereld vol verwondering en nieuwsgierigheid. Deze vaardigheid maakt van hen grote onderzoekers en vraagt om onderwijs dat inspeelt op deze natuurlijke nieuwsgierigheid. De uitdaging van onderwijs dat een onderzoekende houding bij jonge kinderen verder ontwikkelt en stimuleert is dan ook het uitgangspunt van dit boek. Jonge kinderen, grote onderzoekers...en de leraar? is onderdeel van de reeks Praktijk en Visie. Waaruit bestaat Jonge kinderen, grote onderzoekers...en de leraar? Een praktisch handboek met veel voorbeelden en suggesties (…), veel foto’s en tekeningen in kleur – nbd biblion Voorbeeldbladzijden uit Jonge kinderen, grote onderzoekers...en de leraar (klik op de afbeelding voor een vergroting): Over de auteurs: | |||||||||||
![]()
|
Kerndoelenverantwoording:
0 | Leergebiedoverstijgend: Deze uitgave is gericht op het ontwikkelen van algemene vaardigheden. Bij deze uitgave kan het zijn dat er geen specifiek leergebied wordt aangegeven. Deze uitgave is bijvoorbeeld gericht op het zelfbeeld, zintuiglijke en motorische mogelijkheden, omgaan met beperkingen, omgaan met hulpmiddelen of nieuwe media. |