VERDER KIJKEN DAN DE HYPE
informatie:
softcover
99 pagina's
bijlagen:
Inhoudsopgave en voorbeeldpagina's
 
De tablet als middel, niet als doel

Al jong gebruiken kinderen tablets heel intuitief. Als je deze apparaten en applicaties op een goede doordachte manier inzet op school ontstaan er nieuwe impulsen voor het leerproces van kinderen. In dit boek ligt de focus op de meerwaarde van de tablet in het onderwijs. Welke mogelijkheden zijn er met de apps die kinderen gebruiken in hun spel? Hoe kunnen tablets ingezet worden binnen een rijke leeromgeving? Hoe kan de integratie van tablets een positieve invloed hebben op de onderwijspraktijk?

Verder kijken dan de hype
Verder kijken dan de hype reikt handvatten aan om het gebruik van tablets in de klas te faciliteren. Er worden concrete activiteiten aangedragen voor het basisonderwijs: in de les, als project of bijvoorbeeld binnen thema's. Het boek bevat een verzameling van bruikbare apps. Het stimuleren en ontwikkelen van het het probleemoplossend, onderzoekend en samenwerkend leren wordt in deze publicatie besproken.

Voor wie is Verder kijken dan de hype geschikt?
Voor leerkrachten die willen onderzoeken hoe tablets als middel ingezet kunnen worden in het onderwijs.

Waaruit bestaat Verder kijken dan de hype?
Het boek is opgedeeld in vier delen:

- Verder kijken dan de hype
- De tablet en zijn apps
- Aan de slag met de tablet in de dagelijkse lespraktijk
- Tablet als instrument binnen STEM-activiteiten (Science, Technology, Engineering and Mathemetics)
- De tablet: een ondersteuning bij het uitwerken van thema's en klasprojecten.

Deze uitgave is onderdeel van de reeks Praktijk en Visie.

 

 


Art.Nr. EAN Omschrijving Adviesprijs Order
ABI43589789462344358Verder kijken dan de hype. Tablets: een didactisch instrument in de klas.€ 24,95

Kerndoelenverantwoording:

0 Leergebiedoverstijgend: Deze uitgave is gericht op het ontwikkelen van algemene vaardigheden. Bij deze uitgave kan het zijn dat er geen specifiek leergebied wordt aangegeven. Deze uitgave is bijvoorbeeld gericht op het zelfbeeld, zintuiglijke en motorische mogelijkheden, omgaan met beperkingen, omgaan met hulpmiddelen of nieuwe media.
Recensies

 

Anderen bekeken ook:
Programmeren kun je lerenProgrammeren kun je leren

lees meer Lees Meer
Meertaligheid: een troef!Meertaligheid: een troef!

lees meer Lees Meer
... omdat onderwijs ook Šnders kan