HOOGSENSITIVITEIT SURVIVALGIDS
informatie:
geÔllustreerd
groep 4 t/m brugklas
praktische hulpgids voor leerlingen
bijlagen:
Inhoudsopgave
Inleiding
Voorbeeldhoofdstuk
 
Hoogsensitieve kinderen in de klas
Hoogsensitieve kinderen zijn fantasierijk, eerlijk en snel geëmotioneerd. Ze zijn gevoelig voor details, geuren, geluiden en stemmingen van anderen. Daarnaast houden ze van stilte en rust en voelen zich vaak anders dan anderen. Klasgenootjes vinden hoogsensitieve kinderen vaak te gevoelig en reageren daar vaak op: Je kunt toch wel tegen een geintje, Stel je niet aan, Doe niet zo huilerig enz.

De Hoogsensitiviteit Survivalgids legt aan kinderen uit wat hoogsensitiviteit is en hoe je ermee kunt omgaan. Het is een heel praktisch boekje. In duidelijke taal beschrijft deze survivalgids wat er als hoogsensitief kind allemaal op je afkomt.

Voor welke leerlingen is de Hoogsensitiviteit Survivalgids geschikt?
De Hoogsensitiviteit Survivalgids is geschikt voor leerlingen van groep 4 t/m groep 8. Leerlingen kunnen het boek zelfstandig lezen, maar het is ook geschikt om met een leerkracht, RT'er, ouder of verzorger te lezen. Het boek is een waardevolle aanvulling voor iedere leerkracht / begeleider, omdat ze ongetwijfeld hoogsensitieve kinderen in hun werk tegenkomen.

Waaruit bestaat de Hoogsensitiviteit Survivalgids?
De gids bestaat uit de volgende onderdelen:
- Wat betekent hoogsensitiviteit?
- Welke gevoelens kun je hierbij hebben?
- Hoe zoek je hulp (in en buiten school)?
- Welke bekende mensen zijn ook hoogsensitief?
- Persoonlijke verhalen
- Websites waar je informatie kunt vinden… en nog veel meer.



De Hoogsensitiviteit Survivalgids is geschreven voor kinderen om zichzelf te kunnen helpen.


Art.Nr. EAN Omschrijving Adviesprijs Order
LEL079789059326125De Hoogsensitiviteit Survivalgids€ 14,50

Kerndoelenverantwoording:

0 Leergebiedoverstijgend: Deze uitgave is gericht op het ontwikkelen van algemene vaardigheden. Bij deze uitgave kan het zijn dat er geen specifiek leergebied wordt aangegeven. Deze uitgave is bijvoorbeeld gericht op het zelfbeeld, zintuiglijke en motorische mogelijkheden, omgaan met beperkingen, omgaan met hulpmiddelen of nieuwe media.
34 De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen.
35 De leerlingen leren zich redzaam te gedragen in sociaal opzicht, als verkeersdeelnemer en als consument.
Recensies

 

... omdat onderwijs ook Šnders kan